Te ma kinek fizettél?
Kövesd a korrupció piaci árának alakulását!

Én is fizettem nem is keveset!

Budapest  | Dátum: 2013.11.29  | Kategória: Fizettem 300 000 Ft
Oktatás, vizsgáztatás, kollégiumi ügyek  | Nyelvvizsga ügyek

A november 28-án megjelent írás olvasása után döntöttem, hogy leírom saját történetemet.
Nekem is az írásbelin bukott el a diplomám. Aki rendesen felkészül a nyelvvizsgára annak a szóbeli nem jelenthet problémát. Ott van személyes kontaktus a vizsgázó és a tanár között és ha látják, hogy igyekszel és a tanárnak is jó napja van át tudsz menni. Más a helyzet az írásbelivel. Én egymás után négyszer mentem el vizsgázni- a szokásos- néhány ponttal mindig lemaradtam. Gondoltam megtekinteném a saját dolgozatomat, hogy legalább lássam mik azok a hibák amiken mindig elcsúszom. bementem a nyelvvizsgaközpontba- ez az ország legnagyobb vizsgaközpontja. Közölték, hogy telefonon keresztül kell időpontot kérni és előre fizetni- mert ez is pénzbe kerül- hiába tettem már náluk pár vizsgát amikért fizettem is. A telefonon az illetékes akitől az időpontot kell kérni természetesen nem volt elérhető. Gondoltam megpróbálkozom személyesen. A portáról lehívtak valakit aki közölte, hogy már nincsenek időpontok. Elmondtam, hogy negyedjére vágtak el és mindössze 3 ponton múlott az egész. Félre hívott és közölte, ha adok neki egy húszast meg tudja mutatni a dolgozatomat. Volt nálam egy tízes-megegyeztünk. Felvitt egy terembe ahol megnézhettem a dolgozatomat, de ez az ember mindvégig ott állt mellettem. A dolgozatomban sok olyan hiba fel volt tüntetve amik szerintem nem voltak hibák. Fényképet nem lehetett készíteni. Elmondta, hogy hiába a feladatonként 40%-os küszöb ha nem 80% könnyen le tudják pontozni. Elég egy pont vagy vessző hiánya vagy egy véletlen elírás. Elmondása szerint sok hasonló panasz érkezett már. Javasolta az írásos fellebbezést, de az is pénzbe kerül és nem szokták elfogadni még egy pont hiányánál sem. Adott egy nevet és egy telefonszámot, javasolta, hogy hívjam fel! -megtettem. A srác közölte, hogy 300 ezerért van lehetőség arra, hogy átnyomjanak az írásbelin. Ha érdekel a lehetőség jelentkezzek és megmondja, hogy hová melyik vizsgaidőpontra jelentkezzek fel. A pénzt előre kérte plusz a vizsgadíjat is nekem kellett állnom. A vizsga időpontja előtt egy héttel el kellett mennem egy privát nyelviskolába ahol átvehettem a következő heti vizsga feladatokat és kifizettem a pénzt. Közölték, hogy a nevem és adataim a javító tanároknál vannak. Adtak három egyforma tollat és mondták, hogy csak ezekkel írjak. Mikor rákérdeztem a szervezőnél akivel csak telefonon tartottam a kapcsolatot , hogy mik a kockázatok- közölte, hogy semmi. A nyelvvizsgaközpont és sok más tanár is benne van. Meglett az írásbelim 2 ponttal ugrottam meg a targetet-annak ellenére, hogy a vizsgafeladatok megoldókulcsait beseggeltem, sőt még puskát is gyártottam magamnak amit gond nélkül tudtam a vizsgán használni. 5 ponttért fizettem 300-at, de előzőleg a tanfolyamok és a korábbi sikertelen vizsgák is benne voltak vagy 1 millába. pechemre ez a kis hálózat tavaly pont a vizsgám után egy hónappal bukott le. A nyelviskolából ahol korábban tanultam felhívott az egyik fiatal tanárnő aki órákról ismert engem. Közölte, hogy fedett nyomozó és megtalálták a nevem a listán. Kérte, hogy találkozzunk. Felajánlotta, hogy némi pénz ellenében eltünteti a nevem a listáról. Hogy mennyit fizettem arról inkább nem beszélek. Azt azonban leszögezte, hogy nagy szerencsém volt, hogy vele találkoztam, mert az egész csalásban fejesek is benne vannak. Évek óta tart az egész és most, hogy lebukott a szervezet a fejeseket úgy próbálják kimosni, hogy egyszerű diákokat- volt vizsgázókat mártanak be. Lesznek majd a listán olyanok is akik soha nem fizettek, hanem tisztességgel végig csinálták, de a csókosak helyére kellenek a balekok. de nekem már nincs mitől tartani. Elmondása szerint a parlamenti képviselők és beosztottjaiknak közel negyede érintett az egészben. természetesen közülük is lesznek majd páran akik megütik a bokájukat, de az már egy másik történet. Igen csaltam! mert más is csal, sőt a csecsemőkön és a magatehetetlen betegeken-nyugdíjasokon kívül ebben az országban mindenki csal. Miért? Mert éhen döglenénk a becsületünkkel! Munkámhoz nincs szükség nyelvismeretre, viszont diplomával a zsebemben dupla annyit keresek.
Ennyi és pont.

Bejelentés dátuma: 2013.11.29.  |  13513 megtekintés  |  37 hozzászólás

Hozzászólások

6 éve ( 13:06 )
Én nem értem ezt a problémát. Az íráskészséget felmérő résznél a pontrendszer (nyilvánosan) rögzített ismérvek szerint működik, tehát az elírások, nyelvtani hibák gyakorisága csak a pontszámok egy részére hat (kivéve, ha egy bizonyos - jellemzően igen magas - számot el nem érnek ezek a hibák, de ezt a szintet úgy szokták meghatározni, hogy aki azt eléri, az tényleg bukjon meg, mert az már az olvashatatlan kategória). Ha tartalmilag jó a szöveged, és nem csak beszéled a nyelvet, de olvasol/írsz a felkészülés során, meg kell tudnod csinálni. Bocs, de aki csak pénzért tud nyelvvizsgát szerezni, annak ne is legyen diplomája. Még egy történet, ahol nem a beküldő az áldozat.

6 éve ( 21:27 )
Te igen naiv vagy

6 éve ( 14:09 )
Kedves hozzászóló! Olvasd el a november 28-án megjelent cikket. Szerinted létezik olyan, hogy valaki külföldön dolgozik x évig és nem tud idegen nyelven írni és idehaza a vizsgán elvágják mindig néhány ponttal? Én sajnos sok ilyen történetet ismeret. Mit szólsz a kedves politikusainkhoz? vagy tán te nem hallottál a lebukott nyelvvizsgagyárról? A diploma az szóljon a szakmáról! Ha meg követelmény hozzá a nyelv akkor meg biztosítsák a nyelvtanulást és a nyelvvizsgát házon belül és ne egy külön intézményben plusz pénzért. És arról se feledkezzünk meg, hogy a diplomák közel fele vissza van e miatt tartva. Nálunk az egyetemen amelyik tanárnál sorozatban elhasalt a fél évfolyam bizony vizsgálat alá helyezték! Ugyan ez kellene ezzel ezzel a nyelvvizsga kötelezettséggel. Kicsit drága mulatság a jelenlegi gazdasági helyzetben ennyi diplomát visszatartani és ennyi embernél meggátolni, hogy szakmájában, vagy szakmán kívül de diplomája miatt több pénzért tudjon boldogulni. Ismerek nem egy olyan céget ahol a felvételi követelmény a diploma- lehet az bölcsész vagy agysebész diploma csak diploma legyen. Viszont nyelvismeretre egyáltalán nincs szükség! Én is egy ilyen helyen dolgozom és nettó 150 ezret keresek! Számold ki, hogy ez így mennyivel több adó mintha közmunkában robotolnék.

6 éve ( 22:59 )
1. Szerintem (nem szerintem, így van) vannak olyanok, akik évek/évtizedek óta kinn élnek, és nem tudnak írni, mert nincs rá szükségük. 2. Kevésbé normális helyeken is lehet fellebbezni, normális helyeken meg egyenesen szükségtelen, mert korrekt a javítás. Lehet rossz helyre menni, mert vannak rossz helyek, de aki háromnál többször megy el hiába egy szinten, azt nem tudom komolyan venni. 3. Az egy külön történet, hogy miért elvárás egy diploma, ha aztán nem kérnek hozzá nyelvtudást, de ha egyszer az a rendszer, hogy diploma=nyelvtudás (elvileg), akkor mindenki, aki rendelkezik előbbivel, utóbbival pedig nem, az csökkenti a diploma (jelzés)értékét. Nem sajnálom a kereseted, csak a siránkozást érzem méltatlannak. Normális felkészüléssel és/vagy okosabb vizsgaválasztással a ráfordítás töredéke elég lett volna.

6 éve ( 19:28 )
Elektrotechnikus és híradástechnikus vagyok. 3 éve már közel 20 éve dolgoztam a cégnél mikor a főnök közölte, hogy 2015-től csak diplomásokat akar a cégnél látni! Ki lett adva az ukász. Hiába keresett a szakmám hiába jön mindenki azzal a dumával, hogy kevés a jó szakember egy 50 feletti ember után bizony nem kapkodnak! 3 gyerekkel és egy beteg feleséggel a hátam mögött 2 műszak mellett nem volt egy leányálom a főiskola, de elvégeztem. A szóbelim is meglett de az írásbelivel ugyan úgy jártam mint a cikk írója. Egy ismerősön keresztül 100 ezerért átnyomtak. meglett a diplomám. megtarthatom a munkahelyem úgy, hogy a beosztásom és a fizetésem nem változik. Amúgy nem hinném, hogy a nyelvvizsga emelné vagy rontaná a diploma értékét, sőt, a munkahelyem egyik tulajdonosa Németországban végzett, neki pl nincs érettségije, de diplomája van! Ott ugyan is nem feltétlen kell a felvételihez az érettségi. Akkor a német diploma mennyit is ér? Úgy, hogy Európa vezető gazdasági hatalmai?

6 éve ( 08:55 )
" vannak olyanok, akik évek/évtizedek óta kinn élnek, és nem tudnak írni, mert nincs rá szükségük. " Akkor tessék követni a kínaiakat, akik gyönyörűen megtanulnak és írnak is magyarul. Nem hiszem, hogy könnyű dolguk van a nyelvtenulásnál. Tipikus magyar lustaság, hogy odateszem valahova fenekemet, de az adott ország nyelvét, kultúráját azt meg se próbálom elsajátítani...

6 éve ( 14:32 )
Jártál már kínai étteremben, boltban? Látogass végig néhányat és meg fogsz lepődni, hogy mennyire nem tudnak se írni se olvasni magyarul, de még angolul sem!

6 éve ( 10:22 )
Kedves első hozzászóló! A diplomák fele vissza van tartva. Szerinted ez normális? Életszerű egy oktatási rendszerben? Ha a diákok 10-15%-át érintené azt mondanám rendben van, de 40% egy kicsit gáz az oktatási rendszer részéről! Amúgy az internet tele van ehhez hasonló történetekkel és nem zörög a haraszt, ha nem fújja a szél!

6 éve ( 17:18 )
Akkor én beteg vagyok, vagy nyugdíjas, vagy csecsemő. Nem csalok, nem tartozok senkinek semmivel, nem vagyok pártnak szekértolója és megélek. Akik csalnak, azok az egyszerűbb utat választják, ennyi.

6 éve ( 10:09 )
Inkább mondjuk, hogy szerencsés vagy. van, hogy az ember rákényszerül! Azért mert te még nem kerültél ilyen helyzetbe nem jelenti azt, hogy más sem. Ha anno nem fizetek zsebre az önkormányzatnak akkor most 3 gyerekkel lehet a híd alatt élnék. Ez kinek lenne jó? Szomorú, de ez van!

6 éve ( 14:17 )
Ismerősöm Németországban született és 14 éves koráig kinn is éltek a szüleivel. Anyanyelve a német és a magyar is. Magyarországon diplomázott le és kellett ugye nyelvvizsga. Elment középfokra, mert minek neki jobb. Meghúzták. Elment egy másik iskolába, felsőfokra és 99%-kal átment. Akkor hogy is van? ...

6 éve ( 21:26 )
Én azt nem értem, hogy nem egy akkreditált nyelvvizsga rendszer van az országban, és nem egy vizsgáztató hely. Ha valakinek egyiknél nem sikerül, mehet máshová, ha valaki tudja magáról, hogy ő tud, de csak pénzért engednék át, ez esetben 300 ezerért, akkor miért nem csinál inkább nyelvvizsgát máshol? Olcsóbb lenne, mint 300 ezer, és még becsületes is maradna. Egyébként akik külföldön élnek és hazajönnek, azok jellemzően a rigó utcainál nem tudnak átmenni, mert nem a nyelvtudást kérik számon, hanem a nyelvtant és a fordítást. Aki jól tud egy idegen nyelvet, az nem a nyelvtan tanulásra építve tanulta meg, a fordítás meg a nyelvtudástól független készség, aki ugyanis jól beszél egy nyelvet, az tud azon a nyelven gondolkodni, és nem fordít, így sokszor nem is tudja, hogy amit más nyelven tudja, azt hogyan mondják magyarul. Mindezt úgy mondom, hogy nekem a rigó könnyedén ment, de én sajnos a siralmas hazai nyelvoktatást kaptam, így nem is jó a nyelvtudásom.

6 éve ( 10:47 )
Aki vidéken él ott lehet nincs 10 nyelvvizsgaközpont, az utazás meg plusz pénz és idő. Arról nem is beszélve, hogy vannak főiskolák akik megszabják, hogy hol teheted le a nyelvvizsgát. Ennek ellenére is elmehetsz máshová, de azt nem fogják elfogadni. Amúgy meg olvass többet. Keres rá gugliban a nyelvvizsga csalások címszóra. Látni fogod, hogy a nagyobb nyelvvizsga központok mind mond belekeveredtek az elmúlt évek csalásaiba. Az ELTE-ITK, a Corvinus és a BME nyelvvizsgaközpontjai is. Akkor most hová menjünk máshová?

6 éve ( 21:11 )
Én csak a saját tapasztalatomból tudok kiindulni. Nem voltam jó angolos ezért az egyik legegyszerűbbet a ***** nyelv vizsgát tettem le. Készültem becsülettel, és kb 10-15 magánórát vettem pluszba. Mivel vidéken élek így 2500ft volt óránként a nyelvtanár.Ez Pesten mondjuk sokkal drágább. Vizsgadíjjal mindennel együtt 80 alatt jöttem ki. Nem hiszem el azt, hogy ha valaki becsülettel készül, és ennyi pénze van,hogy csak úgy 10 ezret odaad megtekintésre, -tehát magántanárra is kell h fusson- ne menjen át a NEGYEDIK vizsgán. Mindig ki lehet fogni rossz napot rossz tanárt, de nem hiszem, hogy ha megvan a kellő tudás direkt megbuktatják négyszer. Pont az ilyen emberekből élnek a csalók. Akik szenvedés helyett inkább vettek egy papírt. Teszem hozzá az életben nagyrészt csak az számít h beszéled-e a nyelvet.

6 éve ( 08:29 )
Igen a ***** az egy jó nyelviskola! Viszont ott ukránból, szlovákból és albánból nem lehet vizsgázni! A ***** egy nemzetközi nyelviskola, de nincs idehaza mindenféle nyelvből. Én Kárpát aljáról érkeztem. Szinte a második anyanyelvem az ukrán. Áttelepült magyarként albérletben munka mellett csináltam az egyetemet. Örültem, ha a szakos óráimra be tudtam járni és azokra felkészülni, nem, hogy még plusz pénzért külön nyelvórákat is vegyek! Gondoltam csinálok a ***** egy ukrán nyelvvizsgát. Végül is második anyanyelvem, az általánost és a középiskola egy részét ott jártam ki. (gondolhatod, ha nem beszéltem, írtam és olvastam volna folyékonyan ukránból nem jutottam volna el a középiskoláig- azért ott is vannak követelmények, hiába világvége) Ugyan úgy jártam mint ennek a levélírója, csak én nem fizettem-nem volt miből. Elmentem hétszer mire néhány ponttal átcsúsztam. Mondjuk így is benne volt annyiban mintha vettem volna egy nyelvvizsgát-az egészet így is kölcsönökből fizettem. Ok. fontos az angol mert az a világnyelv, de nekem első volt, hogy diplomát szerezzek és azzal valami normális munkát normális fizetésért. Neked szerencséd volt- de az még nem jelenti azt, hogy ez a probléma nem létezik!

6 éve ( 10:47 )
Teszem hozzá az életben nagyrészt csak a papír számít, na meg a kapcsolatok. Sok helyen első körben csak a papírokat nézik, és ha az alapján színpatikus vagy, már nagy ívben lesz@rják, hogy van e mögötte valódi tudás vagy nincs. Sok olyan munkakör van amihez diplomát kérnek, pedig akár 8 általánossal is be lehetne tölteni. 20 év munkaviszonnyal a hátam mögött ezt megtapasztaltam. Persze lehet diploma nélkül is ilyen helyekre felvételizni, csak akkor fele annyi fizut kapsz és ha leépítés van első körben a nem diplomásokat küldik el. A mai világban meg nem mindegy, hogy 80 vagy 180 ezer a fizetés. Sok embernek csak pont e miatt kell a diploma és a diploma átvételéhez a nyelvvizsga. És maga a nyelv vizsga kötelezettség egy nagyon jó üzlet! Jól ki van az egész találva. "Pont az ilyen emberekből élnek a csalók. Akik szenvedés helyett inkább vettek egy papírt." -pont a nyelvvizsga kötelezettségre épül az egész csalás, de had ne említsem a közelmúltban lebukott nyelvvizsgagyárat ahol a politikai és gazdasági elit képviselői szereztek papírt és nagy egyetemek nyelvvizsga központjai is érintettek voltak.

6 éve ( 10:54 )
"Mindig ki lehet fogni rossz napot rossz tanárt, de nem hiszem, hogy ha megvan a kellő tudás direkt megbuktatják négyszer" Ha nem kellene a nyelvvizsgáért fizetni és a tanárok nem fejkvótát kapnának akkor azt lehetne mondani, hogy igazad van. De pont azért buktatnak meg sok embert annyiszor, hogy újra és újra elmenjen vizsgázni és befizesse a vizsgadíjat plusz újabb és újabb nyelvórákat vegyen amikért szintén fizetni kell. Egyetemi éveim alatt voltak olyan szigorlatok ahol ha a fene fenét evett az évfolyam 90% akkor se ment át! Hogy miért? -mert az utóvizsgáért fizetni kellett 100 forintot. Számold ki, hogy ez egy 200 fős évfolyam esetén mennyi pénz. És ez csak egy évfolyam egy vizsgája volt. Szerinted az mennyire életszerű, hogy minden éveben ugyan azokon a vizsgákon egy teljes évfolyam elhasal elsőre? Ugyan ez megy a nyelvoktatásban is, csak amíg az egyetemen van 3 vizsgalehetőség addig a nyelvvizsgánál ez a szám végtelen.

6 éve ( 10:20 )
" Hogy miért? -mert az utóvizsgáért fizetni kellett 100 forintot." Helyesbítek! 1000 -ezer- forint volt egy utóvizsga! -és két utóvizsgát lehetett felvenni! Ez egy 200 fős évfolyam esetén nem kevés bevétel volt!

6 éve ( 09:59 )
Megírhatnád, melyik vizsgaközpont volt ez, a megtekintés lehetősége ugyanis SEHOL sem kerül pénzbe, jogszabály mondja ki, hogy ingyenes. Lehet, hogy telefonon kell bejelentkezni, de mindenhol ingyenes, semmit sem kell előre fizetni érte.

6 éve ( 13:29 )
Nem tudom, hogy a cikk melyik nyelviskoláról szól, de az *****-n az írásbeli vizsga dolgozatainak megtekintéséért 3 ezret fizetni kell, és telefonon időpontot egyeztetni! A fellebbezés további 10 ezer. SZERKESZTŐSÉG! Ezt nyugodtan lehozhatjátok, mert ezzel semmi olyat nem mondtam és ez ebben a nyelviskolában valóban így van. Utána lehet járni. Nagy disznóság, de ez itt így van. A jogszabályok sok mindent kimondanak, de csak a töredékét tartják be.

6 éve ( 10:07 )
Az ország legnagyobb egyetemének nyelvvizsgaközpontjában ez sajnos valóban így van. A dolgozatot csak fizetés ellenében lehet megtekinteni. Telefonon kell előre időpontot kérni-személyesen nem lehet, telefonon meg nehéz az illetékest elérni. Az időpontok hamar elfogynak, és ha még is van mindig valamilyen lehetetlen időpontot adnak. Annak aki dolgozik, vagy vidéken él ez külön szívás. Időpontot meg csak akkor lehet kérni mikor kinn vannak a neten az eredmények amiket mindig éjjel tesznek fel- és nem tájékoztatnak előre, hogy mikor lesznek az eredmények kirakva. A fellebbezésért külön fizetni kell. Sajnos ez van! Lehet nem túl törvényes, de ez van!

6 éve ( 14:15 )
De ez nem igaz :D Nem kell fizetni a megtekintésért. Telefonon kell bejelentkezni, és valóban, munkaidőben van a lehetőség. De INGYENES. Soha nem éjjel mennek ki az eredmények és minden felületen (vizsgaszabályzat, honlap, vizsgaidőpont-értesítő) kint van, hogy eredmény a VIZSGÁTÓL SZÁMÍTOTT 30 NAPON BELÜL. A fellebbezés valóban fizetős, de ez is le van írva, ráadásul ha a fellebbezést elfogadják (sokszor előfordul), akkor a pénz visszajár. Minek kell valótlanságokat állítani?

6 éve ( 19:52 )
Érdekes! Én minden este figyeltem annak a nyelviskolának az oldalát, hogy mikor van kinn az eredmény. Este még nem volt, másnap reggel 6-kor már volt eredmény! Akkor még is mikor rakták ki????? És valóban kérnek pénzt a dolgozatok megtekintéséért. (lehet nem egy nyelviskoláról beszélünk) Most írásbeliztem negyedjére! 2 pont kellett volna. telefonon kell időpontot kérni és 3 ezer, hogy megnézzed a dolgozatot plusz egy 10-es a fellebbezés ami nem jár vissza. Szaktársam egyszer fellebbezett két pont miatt- nem adták meg neki! "VIZSGÁTÓL SZÁMÍTOTT 30 NAPON BELÜL" Ez azt is jelenti, hogy 20 nap múlva is lehet eredmény, aki meg dolgozik és ráadásul vidéki az sokra megy azzal, ha hétköznap munka időben megnézheti......

6 éve ( 15:44 )
Akkor mi valóban nem ugyanarról beszélünk, a 10.000-es fellebbezés az én munkahelyemen nem létezett.

6 éve ( 17:04 )
Akkor tőlem miért kértek pénzt, hogy megnézzem a dolgozatot? Miért nehéz őket telefonon elérni? A haverom pl vagy ötször rájuk csörgött mire felvették és már nem volt több időpont! Minek van akkor az ügyfélszolgálat? Legközelebb jogásszal együtt megyek oda-fizeted?

6 éve ( 15:43 )
Ez jogszabályba ütköző dolog, sehol sem kérhetnek pénzt a megtekintésért. Mondjam azt, hogy az általad említett helyen dolgoztam? A sikertelen dolgozatok felülvizsgálata valóban díjköteles, de a megtekintés nem, azaz ki merem jelenteni, hogy nem mondasz igazat.

6 éve ( 23:03 )
A fizettem.hu célja, hogy feltérképezzük a mindennapi korrupció helyzetét Magyarországon, nem az, hogy egyedi eseteket derítsünk fel. A személyes adatok ehhez nem sokban járulnak hozzá, viszont potenciális pereket vonhatnak maguk után, így a bejelentéseket és hozzászólásokat moderáljuk, és a személyes adatokat (pl. telefonszám, cím), illetve minden arra utaló (körbeíró) információt, ami alapján a lefizetett személy vagy a történet bejelentője konkrétan beazonosíthatóvá válik (pl. vizsgaközpont neve ahol az eset történt), eltávolítjuk. Bővebben az oldal szabályairól itt olvashatsz: http://www.fizettem.hu/sugo#hozzaszolas A fizettem.hu adminisztrátora

6 éve ( 10:34 )
Azért azt megjegyezném a cikk írójának, hogy az a fiatal tanárnő, aki levette pénzzel, garantáltan átvágta. A történet, amit a tanárnő elmondott, elejétől a végéig büdös, ezt a fajta lehúzást hívja a büntetőjog befolyással üzérkedésnek, a népnyelv pedig úgy, hogy palira vették. A listáról lehúzogatás röhejes - a nyuszikás viccre emlékeztet -, az meg pláne, hogy a nagy fejesek helyett a csórókkal akarják elvitetni a balhét. Puszta logika: Ha egy balhéban nagy fejesek vannak, akkor az egész balhét kell elsikálni, mert az sokkal könnyebb, mint egyes neveket kihagyni, de ha ki is hagynak egyes neveket, minek tennének bele másokat? Arról nem is beszélek, hogy egy valódi fedett nyomozó ezt a tényt józan önvédelemből soha senkinek nem mondja el, és bár annyi jó fedett nyomozója lenne az államnak, hogy egy piti nyelvvizsgás ügyben a tanári karba hosszú idők munkájával be tud ütni egy embert... Hozzáteszem, tudtommal az írásbeli vizsgákat anonim módon javítják, plusz ha valaki egy héttel előre megkapja a feladatokat, annál nincs szükség arra, hogy a javítók is be legyenek avatva, mert egy teljesen jó megoldást nem fognak lepontozni a fellebbezési jog miatt sem. A vizsgák megtekintése természetesen ingyenes, az pedig, hogy nincs időpont a dolgozat megtekintésére, értelmezhetetlen. Ezek a tények viszont azt kérdőjelezik meg, hogy a valóságnak pontosan megfelelően írtad le a veled történteket.

6 éve ( 12:51 )
1. Akkor tájékozódj az ország legnagyobb egyetemének nyelvvizsga központjában! 2. Ismerek olyan nyelviskolát ahol félévente cserélődnek a tanárok mert nem fizetik ki őket. 3. Szerinted a drága politikusaink hogy szereztek diplomát és nyelvvizsgát? Nagyon naiv vagy!

6 éve ( 12:57 )
A tavasszal lebukott nyelvvizsga gyár, melyben bírók rendőrök is érintettek voltak és a kuncsaftok között politikusok és közéleti szereplők voltak nem piti nyelviskolához kötődtek! Ahhoz a nyelviskolához sok kis piti nyelviskola kapcsolódik akiknek nincs vizsgáztatási joguk, de diákjaikat oda küldik vizsgázni. Nagyon egyszerű a képlet. Az írásbeli vizsgák meg nem anonimak. A dolgozatra rá kell írni a nevedet. Ahol én vizsgáztam ott adtak 3 vinyettát. Mindegyiken rajta volt a nevem és az adataim. Egyet a dolgozatra egyet a nagy alakú borítékra kellett rakni egyet meg egy kis borítékra kellett ragasztani. Ha anonim is volt az azonosítókat már jó előre elkészítették amikhez egy bennfentes hozzá tud férni. Szépen néznénk ki, ha a vizsgán találnék ki magamnak egy anonim nevet aztán utána meg bemondásra adnák ki az eredményt!

6 éve ( 23:53 )
Ez mikor volt? Meg melyik helyen? A magyar nyelvvizsgák többségében ugyanis nemhogy nem kell, hanem TILOS nevet írni bárhova is.

6 éve ( 10:28 )
Akkor mi alapján azonosítanak, ha tilos nevet rá írni? Ahol én vizsgáztam ott vinnyettát kellett felragasztani a vizsgalapra amin már rajt voltak az adataim. Olvass utána!

6 éve ( 15:35 )
azon a vinyettán véletlenül nem vonalkód volt?

6 éve ( 14:57 )
Pupák! A vonalkódot is le lehet olvasni! nekem pl a telefonomon van egy ilyen program- nem legális, de hozzáférhető. Akik ilyen csalásokban érintettek azoknak van.

6 éve ( 12:44 )
Nem tudom, hogy itt melyik nyelviskoláról van szó, de én tavaly fél évig az ország legnagyobb nyelviskola hálózatának központjában dolgoztam mely az egyik állami fenntartású egyetem bölcsész karához tartozik (sok nyelvből csak itt lehet az országban vizsgát tenni) Itt valóban úgy működik a dolog, hogy az írásbelik megtekintéséhez időpontot kell kérni telefonon! Csakhogy! Eleve negyed annyi időpont van meghírdetve, mint ahányan sikertelen viszgát tettek. Időpontot telefonon keresztül kell kérni. Egy telefonszám van és mikor ott dolgoztam az a kolléga aki ezt a telefont kezelte negyed óránként tartott cigi és kávé szünetet délben meg egy órára eltűnt kajálni. (egész jó fizetést kapott ahhoz képest, hogy csak 6 órában dolgozott és ennek is a fele cigivel és kajálással telt! ) A dolgozatok megtekintése akkor 2500 forint volt a fellebbezés meg 8 ezer -amit egy pont esetén se fogadtak el! Ez a nyelviskola valóban érintett volt a tavalyi évben kipattant csalások kapcsán! De azért védjük csak a rendszert és a mundér becsületét. Akinek van pénze az fizesse meg keményen a diplomája árát. Akinek meg nincs az húzzon le mucsára trágyát hordani 47 ezerért -és ha nem él meg belőle akkor dögöljön meg! Tudom, hogy miről beszélek mert fél évig itt dolgoztam. Őrült pénzek mozogtak és a felük nem is lett elszámolva. Rendszeresek voltak a zárt körű vizsgák amik nem is voltak meghirdetve. De legyen ennyi elég!

6 éve ( 15:37 )
Több sebből is vérzik az írásod, íme egy közülük: HÁLÓZAT, mely egy BÖLCSÉSZKAR része?

6 éve ( 14:49 )
Pedig van egy ilyen nyelvviskola hálózat- legalábbis vizsgaközpontjai országszerte vannak plusz kihelyezett vizsgái. Ez a nyelviskola az egyik budapesti tudományegyetemhez tartozik azon belül is a bölcsészkarhoz ahol nyelvszakok is vannak.

Új hozzászólás

Image CAPTCHA
Gépeld be a képen látható karaktereket!